Körlektion 1 :)



Hoj Hoj!

Jag tycker alla fall att det gick himla bra, inga större misstag :P Helene heter min lärare, hon kollade först hur jag körde på parkeringen utanför hos oss. Hon tyckte att jag kunde hantera min mc så pass att vi inte behövde åka ut till Sviestad. Vi körde lite i trafik i stan och i ett industriområde, tränade regler o sånt. Övade även balans i lågfart o bromsade lite.. Allt känns bra :) Ska tänka på att hålla uppe blicken o titta långt fram, det händer att jag fastnar på hastighetsmätaren.. Känns faktiskt som jag gjort framgångar redan idag :) Har hittat en teknik som gör att det inte blir lika ostadigt med krypkörningen o så blicken förståss :P
Som kicki'n Kenneth säger "E jag här så e jag på väg! Jag har väntat länge nog.." :)
Nästa gång blir det att testa på banorna som de använder på uppkörningen för att se hur långt jag har kommit, ska även träna på att bromsa i lite högre hastigheter.
Nu e tid för däck byte bokat oxå, några dagar efter nästa lektion. Så då ska jag bromsa ordentligt nästa gång o slita ner det sist som finns kvar av mönstret :P


Upp med blicken ! Vi hörs framöver!


Kommentarer
Postat av: Anonym

ha en bra dag :)

2009-04-14 @ 14:36:58
URL: http://metrobloggen.se/helenasl
Postat av: Anonym

Så kul att det går bra för dig. Måste få åka med dig en sväng när du är klar ;)



kram sabina

2009-04-14 @ 20:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0