Körlektion 2 :)

Körde på Sviestad idag. Fick prova på banorna som kommer på körprovet, krypkörningen tyckte min lärare gick bra. Behöver bara finslipa den lite just innan provet..

Sen testa vi på en snabbare bana där man ska köra i 50 ungefär, banan innehåller ; undan manöver, serpentinkörning, vända, serpentinkörningen igen och sedan gasa på för att till sist tvärnita. Dock utan att låsa hjulen :P Den banan gick ok, det var mycket att tänka på. O som min far och handledare sagt tidigare så behöver jag följa med motorcykeln lite mer, köra mer aktivt. Tillslut följde jag med så mycket så att konerna välte ist :P
Det ska tränas mer på!
Min lärare tycker att jag behöver ca 6 lektioner på Sviesta, beroende på hur fort jag lär mig. Det känns bra att se ett mål :) Hon tyckte även att jag skulle boka teoriprovet om ca en mån så den 19/5 kl.13:00. skriver jag teorin. 4 v kvar imorn, nervöst :S Håll tummarna !



Mycket att tänka på nu men det känns samtidigt bra att ha kommit igång och ha mål framöver :)

Nu har jag skrivit tillräckligt för idag :P Ajöken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0