Hämtat 125an hos Oswald



Igår va pappa o jag o hämta en Yamaha RD 125 som pappa köpte av Oswald. Det va minst sagt en ruggig o skraltig färd.. Ut på äventyr!
Hämtade pappas Triumph på verkstaden först, då va vädret ganska bra. Uppehåll alla fall :) Sen skjutsade pappa mig ut mot Törnevalla på min Yamaha, efter ett tag började det spöregna. Då va det himla mycket skönare o sitta bakpå än fram på min mc utan vindruta :P Kom fram till Oswald, gick in o drack kaffe o prata skit tills regnet var förbi..
Sen skulle vi ju få hem 125an oxå, hela poängen med resan liksom. Lättare sagt än gjort :P Pappa hade först problem med att kicka igång den men när Oswald försökte gick det direkt :D Haha :)
Så till sist kom vi iväg.
Det rök som f***n om den moppen :P O ena sekunden funka bara ett rör sen det andra :S Helskum.. Först varva den knappt alls sen 6000 varv stillastående.. Mysko maskin :P Hoppas den går att fixa iordning.
Vi körde i cirka 60 km/h max 70km/h hem, blev omkörda av en långtradare på 90 vägen :P Var inte hemma förens vid 22:00..

Hoppas det blir något av Mc dagarna v 30. Antingen bara titta på kortegen på lördagen eller övernatta o se Sahara Hotnights :) Beror ju en del på vädret oxå, så jag vill beställa sol på midsommar och helgen v 30! Hoppas hoppas att jag klarar kortet den 15/7!!! Då blir det att köra på eget kort till Västervik :)

http://www.mcdagarna.se/info.asp?id=20


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0