Helgen :)



Övningskörde igår igen.
Jonas fick en smart ide här om dan, att pappa o jag kan prata i mobilen när vi kör med handsfree. Vi ringer ju ändå gratis till varann. Det funka bra i stan :P Fick ha pappas tjat i örat hela tiden :P Ne men det e bra, så han kan kommentera hur jag kör just när jag kör.. Efter ett tag, "Kan du inte hitta ett fik?" Hehe :P Åkte till Biltema o fika o prata massa, reparationer, mc träff, teori o så..

Fan va kul med egen blogg :) Blir mer personligt än tex bdb.. E helt underbart att våren e här o sommaren står runt hörnet :) O då blir jag helt mctokig o får vårkänslor! Så denna blogg får nu mest handla om motorcyklar o allt däromkring o även självklart allt annat här i livet :)

Sen åkte vi ut mot Berg o en sväng på små vägar på landet. På hemvägen mellan Malmslätt o Skäggetorp lurade pappa ut mig på Motortrafikleden in till ryd. Trodde det va 90 där men ne då va 110 en bit :S Så det va bara o gasa på upp till 100 innan påfarten :P Gick bra :) Försökte hänga på bilen framför o samtidigt inte hänga den i arslet.. O tänkte på alla tusen saker som man har läst i böckerna.. Det känns farligt härligt att åka så där fort  (pirr i magen) o förvånande tryggt, så det gäller att man tänker sig för.. Motorvägar ska ju va våra säkraste vägar så jag ska nog komma ut där en dag med :P Snacka om fort man blir fartblind, va uppe i höga hastigheter i max 2 min men kände av det direkt när jag saktade in vid vallarondellen. Den där rondellen e klurig alltså.. Bara o lägga sig i en fil o se vart man kommer ungefär :P



Var på biltema tre ggr igår, rekord! Va där med Jonas sen oxå o köpte nät till balkongen :) Satte upp det sen på kvällen. Det blev jätte bra! Kan ju inte säga att det blir snyggt, kändes som vi burade in oss själva :P Men det e så skönt o kunna sitta ute utan att stänga in katterna eller vara rädda för att de ska gå in till grannen. Så nu sitter jag här ute hela dan :) Köpte en bikini igår med, Regnbågsfärgad :) Egentligen var det samma färg på badbyxorna men det blev för mycket färg så jag tog turkosa ist. Bra att man kan välja hur man vill med överdel o underdel.



Håller på för fullt o planerar tältning på midsommar i Sturefors.. Det ska bli kul :) Hoppas på att det blir mycket folk, fint väder o att vi hittar en fin plats att va på :) Måste nog åka o titta nån dag så att man får tälta där vi har tänkt o så.. Jonas ska jobba 07-23 på midsommar :P Tråkigt att han inte kan följa med :( Men han får gott om storhelgslön :P Ska bli kul ändå o leka med tjejerna ♥

Nu ska älskling o jag äta mat på balkongen ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0