Borensberg-Motala-Vadstena-Tåkern-Skänninge-Hem

Blev en härlig tur idag :)


Dagens karta, ingen gps här inte ;)

Väjde för ett jätteregnmoln i ljungsbro, det blev klockrike istället. Sen virrade jag bort mig lite i borensberg innan jag tog Skänninge vägen mot motala, körde nedanför Boren mot Österstad. Stannade till i varamon, det var svinkallt o folktomt. Endast en vindsurfare sågs till på vågorna.  

 

Raka vägen mot nästa sjöstad, Vadstena, nu började det bli kallt.. Tog mig en kopp kaffe vid slottet :) Även hojen behövde lite soppa.. Vidare på väg 50 neråt Ödeshög, sikte på en liten väg nedanför Tåkern (Som jag hittade! Förvånad ^^) Så det blev vänster mot Ramstad, en mysig liten väg ♥ Kurvig med gammla alléer o Tåkern på ena sidan.. Den var oxå väldigt rak..

 
Världens längsta raksträcka? Den fortsätter även bakom krönet :P

Så där ute på Östgötaslätten stöter man på många skojjiga namn på små orter, Rök o Kulla e dom jag kommer ihåg nu :) Det värsta när man hittar såna här härliga vägar e att man inte har vett att ta en väg som leder hemåt, trots att det e svinkallt :S Längtar till sommaren då det inte spelar nån roll om klockan blir tolv innan man kommer hem, det e lika varmt o skönt ändå :) Då kan man köra till bensinen tar slut.. Vilket iofs kommer ske ganska fort med dessa priser :P

Efter Skänninge blev det nödstopp i Mantorp för att värma händerna i varmvatten på macken.. Nästa värmekälla var hos farmor ♥ Fick ostmacka o varm oboy :) Sen hem o äta med älsklingen o ta ett varmt bad :) Så nu e man upptinad!


Tack för idag! Slut för idag..

Kommentarer
Postat av: Linda

Åkte du ensam? Är det så kallt i handskar o skinnpaj?? Lät som en mysig åktur annars. en du avr väl inte ute till kl 12 på natten?? "Längtar till sommaren då det inte spelar nån roll om klockan blir tolv innan man kommer hem" ?? kram

2010-05-11 @ 11:27:24
Postat av: Sofia

Ja, jag åkte själv.. Har inte riktigt kommit igång med att skjutsa Jonas än. Varken jag eller han e van.. Mm, det e väldigt kallt när det blåser vid vattnet, du får följa med o känna vinden i håret nån dag :) Ne, jag menar att det e mycket skönare på sommaren för då behöver man inte tänka på att åka hemåt innan solen går ner.. Nu blir det så jävla kallt på natten. Undrar vart våren är..? Brukar det vara så här kyligt i maj? Kram kram :) Ses snart!

2010-05-11 @ 11:56:22
URL: http://bikefia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0